Český jazyk a literatura |
zvládne vyjmenovat významné představitele římské literatury
rozliší mezi poezií, prózou a tragédií |
římská literatura
život a dílo římských autorů |
|
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami.
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Reálie Velké Británie - zeměpis GB
Počasí; předpověď počasí.
Slovní zásoba: Přídavná jména, Počasí, předpověď počasí. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Zná vztah mezi zlomkem a desetinným číslem |
Násobení a dělení zlomků, smíšené číslo
Vztah zlomek a des. číslo. |
|
Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků.
Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích.
Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků.
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. |
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami
členění z hlediska výživy hub, význam hub
stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza
fotosyntéza |
|
Člověk a společnost |
demonstruje na konkrétních příkladech zrod křesťanství a souvislost s judaismem.
popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik.
vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu.
rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
• kořeny a zrod křesťanství
• etnický obraz Evropy po stěhování národů
• lidé v nouzi, v ohrožení, solidarita a pomoc
• sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti |
PT: Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika – prosociální chování (neočekávání protislužby). |
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
|
zpěv vybraných písní
stavba aqauduktu; malba domů
pletení náramku z bavlnek |
Informační a komunikační technologie |
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu.
navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• Podmínky
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
Tvorba vlastního programu |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
pohybové dovednosti zaměřené na plnění soutěží v rámci OVOV
vybíjená, házená, přihrávaná |
|
Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí; |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; |
výroba dřevěného ozubeného kola;
Plus - jedna hodina k dlouhodobému zadání - elektrický model - kontrola a zkouška prezentace; |